W dniach 12- 17 kwietnia 2012 uczniowie klas VIA i VIB pod kierunkiem nauczyciela matematyki pani Anny Dąbek poznawali pojęcia przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie oraz w przestrzeni, tj.: obrót, przesunięcie oraz symetria. Wykonywali liczne ćwiczenia, aby nauczyć się rozpoznawać i poprawnie rysować poznawane przekształcenia.
W ramach podsumowania zdobytej wiedzy i umiejętności uczniowie mieli przygotować w grupach w formie projektu – prezentacji układy taneczne zawierający wszystkie poznane przekształcenia. Składy grup, w których młodzież prezentowała swoje układy:
Klasa VIA
- Paweł Lewandowski, Adam Rzepkowski, Dominik Groblewski, Kuba Szustak, Ajdar Szustak
- Klaudia Krenc, Karolina Waligórska, Aniela Łukasiewicz- Kowaluk
- Adam Oset, Artur Kowalski, Darek Konka
- Marcel Maciak, Paulina Ziółkowska, Magda Krajewska, Martyna Kopera
- Agata Truskolaska, Agata Bogucka
- Nikola Golec, Daria Rychter, Angelika Jędrasik
Klasa VIB
- Jagoda Borzęcka, Emilia Świderska, Jagoda Hryć, Julianna Szmiel
- Anna Nowak, Julia Madej
- Arletta Olszewska, Magda Monka, Ola Krol
- Michalina Mróz, Ania Bartczak, Olgierd Strzelczyk, Miłosz Świderski
- Ania, Sumera, Ola Dróżdż
- Marta Rudnicka, Agata Karkosik
- Piotr Fortuna, Piotr Madej (nb)
- Klaudia Gręda, Karolina Sawczyk, Beata Jackowska, Ela Sinczak
Projekty oceniane były pod kątem trudności układu choreograficznego, wyrazu artystycznego, poprawności matematycznej. Ponad to każda grupa musiała wskazać i omówić wykonane przekształcenia geometryczne. Oto efekty pracy:
W drugim dniu zajęć uczniowie już po właściwych prezentacjach, podjęli się opracowania i prezentacji krótkich układów tanecznych zawierających omawiane przekształcenia, w które zaangażowani mieli być wszyscy uczniowie danej klasy. Wszystkim biorącym udział w tym trudnym zbiorowym przedsięwzięciu, gratulujemy umiejętności współpracy w grupie, kreatywności, odwagi i otrzymanych 6!