Miło nam poinformować, że w naszej szkole doradca zawodowy Pani Agnieszka Znamierowska realizuje projekt z obszaru orientacji zawodowej pn. “Ja w świecie zawodów” dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Projekt skierowany jest do uczniów klas I-III uczęszczających na świetlicę szkolną. Chcąc przybliżyć Państwu cel i przebieg zajęć prowadzonych w ramach projektu, zamieszczamy krótki opis zajęć wraz ze zdjęciami prac uczniów.
Uczestnikami zajęć w ramach orientacji zawodowej pn. „W salonie fryzjerskim” byli uczniowie klasy pierwszej. Wszyscy bardzo chętnie opowiadali o swojej wizycie u fryzjera. Wiedza uczniów na temat czynności, jakie wykonuje fryzjer jest bardzo szeroka. Uczniowie doskonale poradzili sobie z nazwaniem przyborów potrzebnych do pracy w tym zawodzie. Zajęciom towarzyszyła piosenka Majki Jeżowskiej “Tydzień u fryzjera”, którą uczniowie wspólnie śpiewali. Zadaniem uczniów było zapamiętanie fryzur dni tygodnia, z czym poradzili sobie znakomicie. W grupie „świetlików” jest uczennica, która bardzo chce zostać w przyszłości fryzjerką. Swój wymarzony zawód przedstawiła na rysunku.
Drugi temat zrealizowany w ramach projektu „Ja w świecie zawodów” brzmiał „Pracowitość i wytrwałość”. W zajęciach wzięli uczniowie z klas pierwszej i drugiej. Pierwszym etapem zajęć było zdefiniowanie pojęcia pracowitość, praca. Uczniowie chętnie udzielali odpowiedzi, podając przykłady, kiedy mówimy, że ktoś jest pracowity. Tutaj wymieniono wiele symptomów wskazujących na tę cechę: uważanie na lekcji, wykonywanie poleceń nauczyciela, odrabianie prac domowych, dobre wyniki w nauce, porządkowanie swojego pokoju, pomoc mamie w zakupach, różne obowiązki domowe, np. wyprowadzanie psa na spacer. Ze zdefiniowaniem pojęcia wytrwałość uczniowie również poradzili sobie doskonale. Dla wszystkich pojęcie oznacza wykonanie danej czynności do końca, niepoddawanie się mimo różnych trudności. Uczniowie z klasy drugiej wypełnili kartę pracy, w której należało zakreślić pojęcia nawiązujące do omawianego tematu. Uczniowie uważnie obejrzeli krótki animowany film, którego głównym bohaterem był wyjątkowy bocian, który pomimo wielu trudności, wytrwale wykonywał swoją pracę. Uczniowie zrecenzowali ten krótki film, zwracając szczególną uwagę na więź przyjaźni między bocianem, a chmurką.
Kolejnym etapem zajęć było pokolorowanie kart pracy: bociana oraz chmurki. Podczas kolorowania uczniowie dzielili się wrażeniami i wnioskami z filmu.
Z pokolorowanych i wyciętych prac powstał wyjątkowy plakat.