Psycholog

Psycholog szkolny – pani mgr Joanna Żurkowska

Godziny pracy psycholog szkolnego w roku szkolnym 2020 / 2021

Wtorek 8 – 11.00
Środa 11.30 – 15.30
Czwartek 11.30 – 15.30

Czym się zajmuje psycholog?

Najważniejszym celem pracy psychologa szkolnego jest zapewnienie opieki psychologicznej uczniom oraz zapewnienie wsparcia rodzicom i nauczycielom. Podstawowymi zadaniami w codziennej pracy psychologa, dzięki którym cel ten może zostać realizowany, są:

Praca z uczniem:

  • diagnoza potencjalnych możliwości ucznia,
  • diagnoza trudności emocjonalnych ucznia poprzez obserwację
    w klasie, wywiad z rodzicem lub nauczycielem oraz wykorzystanie technik projekcyjnych, narzędzi psychometrycznych
  • indywidualne zajęcia z uczniami (rozwijające, korygujące, wspomagające)
  • zajęcia z klasami – integracyjne, psychoedukacyjne, profilaktyczne, wychowawcze, rozwijające kompetencje społeczne,
  • rozmowy terapeutyczne oraz grupowe zajęcia o charakterze terapeutyczne z uczniami

Praca z rodzicem:

  • indywidualne konsultacje i poradnictwo wychowawcze dla rodziców:
    • pomoc w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci;
    • wyjaśnianie przyczyn pojawiających się trudności szkolnych;
    • udzielanie porad w zakresie  zdrowia psychicznego i prawidłowego rozwoju dzieci i młodzieży;
    • udzielanie wsparcia zgłaszającym się rodzicom w sytuacjach trudnych, kierowanie do specjalistów w zależności od potrzeb,
    • udzielanie informacji zwrotnych na temat przebiegu pracy z dzieckiem, ukierunkowywanie oddziaływań rodzicielskich
  • Coaching wychowawczy (cykl spotkań służący rozwijaniu kompetencji wychowawczych, wprowadzeniu zmian w zakresie dotychczasowych oddziaływań wychowawczych, diagnoza postaw rodzicielskich)

Współpraca z wychowawcami klas, nauczycielami i pedagogiem szkolnym:

  • wywiady na temat funkcjonowania społecznego i emocjonalnego uczniów,
  • konsultacje z wychowawcami i pedagogiem szkolnym w celu ustalenia optymalnych sposobów oddziaływań,
  • interwencje wychowawcze,
  • udzielanie wsparcia w sytuacjach trudnych i konfliktowych.

 W pracy z nauczycielami skupiam się na wypracowaniu porozumienia między nimi a rodzicami i uczniami. Szczególną uwagę przykładam do obserwacji zachowania dziecka i wdrożenia konkretnych procedur pomocowych ułatwiających mu życie w szkole.

Drogi uczniu!

Zapraszam Cię do rozmowy jeśli:

  • masz jakiś problem i nie wiesz z kim o tym porozmawiać,
  • czujesz się samotny,
  • jesteś zestresowany,
  • chcesz porozmawiać o tym co Cię denerwuje, niepokoi, cieszy, smuci,
  • masz jakiś sekret/ tajemnicę i chcesz się  tym z kimś podzielić,
  • boisz się chodzić do szkoły,
  • źle czujesz się w swojej klasie,
  • czujesz się odizolowany od rówieśników albo wpadłaś/ wpadłeś w towarzystwo, które robi rzeczy, które Ci się nie podobają (uważasz, że są złe),
  • masz inne problemy w relacjach z rówieśnikami lub osobami dorosłymi (rodzicami, nauczycielami),
  • zastanawiasz się jak budować dobre relacje,
  • często popadasz w konflikty z kolegami / koleżankami
  • masz trudności w nauce,
  • martwisz się sytuacją w domu rodzinnym,
  • często boli cię głowa albo brzuch chociaż jesteś zdrowy,
  • masz problem z kontrolowaniem agresji, często „wybuchasz” i tracisz równowagę,
  • zrobiłeś cos, czego bardzo żałujesz,
  • jesteś nieśmiała/ – ły i bardzo chcesz to zmienić,
  • chcesz rozwijać własny potencjał i osiągać stawiane sobie cele,
  • nie wiesz jaką szkołę średnią wybrać lub co robić w życiu,
  • po prostu chcesz o coś spytać

Przyjdź – razem spróbujemy sobie z tym poradzić. Rozmowa to dojrzała i właściwa decyzja, która pomoże Ci poczuć się lepiej z emocjami, które przeżywasz, zrozumieć sytuacje, których doświadczasz i nauczyć się zachowań, które będą Ci służyły. 

Drogi rodzicu/ opiekunie!

Zapraszam Cię do kontaktu w sytuacjach gdy:

  • martwi Cię zachowanie Twojego dziecka,
  • niepokoją Cię jego wyniki w nauce,
  • coś się dzieje w Twojej rodzinie i boisz się, jaki to będzie miało wpływ na Twoje dziecko,
  • zachowanie Twojego dziecka nagle się zmieniło, a nie rozumiesz dlaczego,
  • Twoje dziecko jest nieśmiałe lub agresywne i chciałbyś mu pomóc to zmienić,
  • chciałbyś poprawić lub pogłębić relacje ze swoim dzieckiem,
  • nauczyciele zwracają uwagę, że w szkole z dzieckiem się coś dzieje (ma problemy z koncentracją, ma trudności w nauce, łatwo wpada w gniew, ma trudności z przestrzeganiem dyscypliny, jest lękliwe lub wycofane itd.),
  • Twoje dziecko zachowało się tak, że czujesz się zaskoczony i chcesz się upewnić czy wszystko jest w porządku,
  • masz poczucie, że dotychczas stosowane metody wychowawcze są mało skuteczne,
  • szukasz sposobów na nawiązanie głębszych relacji ze swoim dzieckiem,  
  • chcesz po prostu sprawdzić rozwój emocjonalny i intelektualny pociechy i zadbać o jego dobrostan psychiczny w bieżących problemach i wyzwaniach.

 Jako rodzic/ opiekun jesteś najważniejszy dla swojego dziecka i dlatego tak ważne jest, żebyśmy wspólnie starali się znaleźć rozwiązanie.

 W celu umówienia się na spotkanie proszę o wcześniejszy kontakt telefoniczny : 42 684 73 54 lub poprzez Librus.

Jedną z najważniejszych zasad psychologa jest dyskrecja, czyli tajemnica zawodowa. To, o czym rozmawiamy podlega tej zasadzie, o ile intencją zainteresowanego nie jest od niej odstąpić lub w sytuacjach zagrażających zdrowiu bądź życiu dziecka.  Czasem wymaga tego sama pomoc, gdyż pewne działania są niemożliwe bez zaangażowania innych osób, wówczas każdorazowo informuję o takiej potrzebie.