10maj2012

Nowoczesne lekcje matematyki w SP 143

W dniach 12- 17 kwietnia 2012 uczniowie klas VIA i VIB pod kierunkiem nauczyciela matematyki pani Anny Dąbek poznawali pojęcia przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie oraz w przestrzeni, tj.: obrót, przesunięcie oraz symetria. Wykonywali liczne ćwiczenia, aby nauczyć się rozpoznawać i poprawnie rysować poznawane przekształcenia.

W ramach podsumowania zdobytej wiedzy i umiejętności uczniowie mieli przygotować w grupach w formie projektu – prezentacji układy taneczne zawierający wszystkie poznane przekształcenia. Składy grup, w których młodzież prezentowała swoje układy:

Klasa VIA

  1. Paweł Lewandowski, Adam Rzepkowski, Dominik Groblewski, Kuba Szustak, Ajdar Szustak
  2. Klaudia Krenc, Karolina Waligórska, Aniela Łukasiewicz- Kowaluk
  3. Adam Oset, Artur Kowalski, Darek Konka
  4. Marcel Maciak, Paulina Ziółkowska, Magda Krajewska, Martyna Kopera
  5. Agata Truskolaska, Agata Bogucka
  6. Nikola Golec, Daria Rychter, Angelika Jędrasik

Klasa VIB

  1. Jagoda Borzęcka, Emilia Świderska, Jagoda Hryć, Julianna Szmiel
  2. Anna Nowak, Julia Madej
  3. Arletta Olszewska, Magda Monka, Ola Krol
  4. Michalina Mróz, Ania Bartczak, Olgierd Strzelczyk, Miłosz Świderski
  5. Ania, Sumera, Ola Dróżdż
  6. Marta Rudnicka, Agata Karkosik
  7. Piotr Fortuna, Piotr Madej (nb)
  8. Klaudia Gręda, Karolina Sawczyk, Beata Jackowska, Ela Sinczak

Projekty oceniane były pod kątem trudności układu choreograficznego, wyrazu artystycznego, poprawności matematycznej. Ponad to każda grupa musiała wskazać i omówić wykonane przekształcenia geometryczne. Oto efekty pracy:

W drugim dniu zajęć uczniowie już po właściwych prezentacjach, podjęli się opracowania i prezentacji krótkich układów tanecznych zawierających omawiane przekształcenia, w które zaangażowani mieli być wszyscy uczniowie danej klasy. Wszystkim biorącym udział w tym trudnym zbiorowym przedsięwzięciu, gratulujemy umiejętności współpracy w grupie, kreatywności, odwagi i otrzymanych 6!

Wpis opublikowano w Aktualności i otagowano jako . Dodaj do zakładek.